Zástupcovia hotelierstva, gastronómie a cestovného ruchu sa stretli na jednom mieste

0
Bratislava (Autor: TASR)

Dôvodom, prečo sa organizátori rozhodli opätovne vstúpiť na pôdu vzdelávania v tejto oblasti, je výzva posunúť rozvoj CR na Slovensku, pretože sa našej krajine ako bezpečnej destinácii otvára šanca ukrojiť si väčší krajec z koláča a získať si klientov, či už zo zahraničia, ale taktiež aj z radov domácich klientov. „Ako byť úspešný“, bolo hlavné motto tohto podujatia. O svoje skúsenosti sa veľmi otvorene podelili lídri vo svojich oboroch a diskutovali spolu s publikom prostredníctvom aplikácie Sli.do a za pomoci moderátorskej taktovky a autority Justina Topolského.

Hlavným odkazom prvého odborného bloku „Slovensko ako zážitková a kulinárska destinácia?“ bolo upozornenie, že bude potrebné s predstihom sa pripraviť na zvládnutie potenciálne možného vyššieho prílivu klientov z hľadiska kapacít a služieb a vo vyššej miere využívať synergiu spolupráce medzi podnikateľmi v regióne a samosprávou s cieľom uspokojenia nárokov klientov, aby klienti  namiesto nadšenia a delenia sa o pozitívne skúsenosti nezažili sklamanie. Účastníci mali možnosť dozvedieť sa, ako reaguje a čo uprednostňuje tá-ktorá generácia a ako sa treba na tieto kategórie pripraviť nielen v poskytovaní zážitkov z aktivít a kvalitných služieb, ale tiež technologicky a v neposlednom rade zabezpečiť aj podporu zmyslového vnímania v procese podpory spokojnosti návštevníkov a ich návratnosti a pozitívnej spätnej väzby.

Ďalšou nadväzujúcou témou boli názory odborníkov z viacerých oblastí, ktorí hovorili o tom, „Ako si získať a udržať zákazníkov“. V skratke by sme mohli z ich vyjadrení odporučiť systematickú prácu na zlepšovaní svojich služieb, poskytovanie originality, využívanie kreativity v komunikácii. Využívanie kvalitných systémov riadenia  podniku s možnosťou prepojenia klienta s výdobytkami moderných technológií. Kľúčovým slovom bola dôvera, jej získanie a udržanie.

Nadväzujúci blok prednášok a diskusií sa venoval Achillovej päte slovenského trhu, teda tomu, „Ako si získať a udržať zamestnancov“. Prednášajúci prišli s viacerými odporúčaniami, ktoré im fungujú a eliminujú fluktuáciu. Napríklad, aké kroky vyvíjajú, aby sa ich zamestnanci cítili vo svojom zamestnaní šťastní. O tom, že je to naozaj horúca téma, svedčila aj živá diskusia z pléna a argumentácie k odporučeným riešeniam.

„Ako prechádzať krízovej komunikácii a ako ju riešiť“ bola logicky nadväzujúca bodka štyroch zvolených pilierov konferencie Hospitality & Tourism Summit 2017 a odporúčaní z praxe, „Ako byť úspešný“. Veľmi zjednodušene by sme mohli zhrnúť závery tohto bloku tým, že je potrebné, ak už došlo k nespokojnosti zákazníka, obratom s ním komunikovať, vyriešiť jeho sťažnosť ešte počas jeho návštevy, aby mal nakoniec dobrý pocit, že využil naše služby, a aby v tomto duchu šíril cez sociálne siete a aj osobne dobré meno nášho zariadenia. Taktiež padlo odporúčanie využívať etickú a čestnú komunikáciu a takto predchádzať krízovým situáciám a rada, že netreba byť všade, netreba využívať všetky formy komunikácie, ale ozaj kvalitne sa venovať tým, ktoré si na komunikáciu zvolíme.

Veľmi cenným záverom a nečakanou pridanou hodnotou  konferencie Hospitality & Tourism Summit 2017 bolo odhodlanie vytvoriť systém propagácie Slovenska  a komunikácie s potenciálnymi zákazníkmi, či už zo Slovenska, alebo zahraničia, s cieľom  poskytovania referencií ohľadom aktivít a kvalitne poskytovaných služieb v regiónoch Slovenska, založený na princípe spoločenskej zodpovednosti, synergie spolupráce naprieč všetkými účastníkmi trhu za pomoci využívania moderných technológií.

- Reklama -