„Oveľa účinnejšie by bolo, ak by EČV bola prenosná a po predaji alebo zošrotovaní auta by si mohol majiteľ pôvodnú EČV prihlásiť k novému vozidlu. A po druhé, zrušila by sa okresná príslušnosť a EČV by sa prideľovali na celoslovenskom základe bez ohľadu na to, v ktorom okrese majiteľ auta býva,“ povedal poslanec NR SR za SaS Radoslav Pavelka.
Podľa SaS by sa tým odstránila napríklad identifikácia bydliska majiteľa auta podľa EČV a s ňou spojený vandalizmus, keď niektorí občania ventilujú svoju agresivitu na poškodzovaní áut z „cudzieho“ okresu, a to najmä pri športových zápasoch.
„Je smutným paradoxom, že pred niekoľkými mesiacmi sme predložili do Národnej rady SR návrh novely zákona, ktorý tieto nové a pre občanov výhodnejšie pravidlá zavádzal. Vládna koalícia ich odmietla a miesto komfortu ponúka polícia celonárodné hlasovanie o skratke Bratislavy, pričom iné okresy majú tých svojich EČV plné sklady. Keby to nebolo tragické, bolo by to smiešne,“ doplnil poslanec NR SR a tímlíder SaS pre dopravu Miroslav Ivan.