„Návrh zákona neprináša žiadne potrebné zlepšenia. Namiesto toho prináša množstvo nezmyselných zmien, ako napríklad povinné vzdelávanie pre triednych učiteľov, od ktorých teraz ministerka odstupuje. Celý zákon vznikol chaoticky a nie je pre prax prínosný,“ tvrdí Branislav Gröhling.
Podľa Gröhlinga je nesprávne, že rezort školstva vôbec nevyriešil kreditový systém. „Kreditový systém je dnes nefunkčný. Pôvodne mal viesť učiteľov k vzdelávaniu, zvyšovaniu svojej kvalifikácie a následnému zvýšeniu platov. Ale kvalita štátneho vzdelávania učiteľov pod vedením organizácií ministerstva školstva je nízka a ponuka vzdelávania tiež. Štátne organizácie sa tak stali len tunelmi na eurofondy.“
Tímlíder SaS pre školstvo upozorňuje, že pre niektoré predmety a odbornosti neexistuje žiadne vzdelávanie, preto sa učitelia vzdelávajú inde, hoci za to nedostávajú kredity a musia si to aj platiť.
„Ministerstvo by malo zaplatiť učiteľov tak, aby sa nemuseli naháňať za kreditmi. Kreditový príplatok by sa mal premietnuť do základného platu učiteľa za podmienky, že za istý počet rokov absolvuje určený počet hodín vzdelávania,“ navrhuje poslanec Branislav Gröhling a dodáva: „Vzdelávanie by mohli poskytovať aj organizácie pôsobiace v školstve a malo by zahŕňať aj odborné učiteľské konferencie či semináre.“