Slečna, ktorá sedí na gauči a z pohodlia svojho domova si pomocou notebooku na úradoch vybaví všetko potrebné, je ústredným motívom reklamného spotu, ktorý už niekoľko týždňov beží v slovenských televíziách. V inom reklamnom spote slečna zase tvrdí, že nemá rada čakanie, a tak si termín na dopravnom inšpektoráte dohodla cez internet. Obe reklamy majú propagovať portál Slovensko.sk, ktorý má podľa vlády uľahčiť Slovákom život a preniesť ich do 21. storočia.
Reklamný spot na portál Slovensko.sk si môžete pozrieť TU
Televízne reklamy na portál Slovensko.sk patria pod masívnu kampaň na Operačný program Informatizácia spoločnosti (OPIS), ktorý má propagovať aj ďalšie kroky vlády v snahe modernizovať a digitalizovať spoločnosť na Slovensku. OPIS plánuje a realizuje reklamná agentúra Creo/Young & Rubicam. Úrad vlády, ministerstvá, Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby si od nej zatiaľ objednali reklamu za vyše 2 milióny eur. Ďalšia digitalizácia štátnej správy je pripravená a podľa rámcovej zmluvy by do Operačného programu Informatizácia spoločnosti mohol štát investovať až 7 miliónov eur.
Najviac peňazí z OPIS, až milión eur, ide práve na reklamu v televíziách. 40 percent sumy pripadá na televízne stanice napojené na televíziu Markíza. Nasleduje konkurenčná komerčná televízia JOJ a TA3. Podľa Denníka N je práve posledná menovaná spravodajská televízia vo výhode. Trojica staníc JOJ, PLUS a WAU totiž podľa zverejnených zmlúv dostane za reklamu na OPIS štvrť milióna eur. TA3, ktorá patrí do portfólia milionára Ivana Kmotríka, dostane len o 15 000 eur menej ako všetky tri stanice dokopy. Rozdiel v sledovanosti je pritom priepastný. Trojica staníc, ktoré vysielajú z bratislavskej Koliby, má totiž 10-násobne vyšší denný podiel na trhu ako spravodajská TA3.
Celý článok si môžete pozrieť TU
Portál Slovensko.sk môžete navštíviť TU