TEST Hyundai i20N: Malý dravec pre veľkých krotiteľov

0
Auto vďaka výbornému podvozku dovoľuje rýchlu a dynamickú jazdu. Foto: netcarshow.com

Model i30N sa ukázal ako dobrá myšlienka a vzniklo športové auto s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. Odvaha konštruktérom nechýba a výsledkom je ďalší model s písmenom N. Testovali sme už druhú generáciu tohto športového vozidla a treba povedať, že nás veľmi príjemne prekvapil.

Malé zmeny dizajnu

Vynovená i20N je už na prvý pohľad športové auto a po celom obvode sa tiahne červená linka. Foto: netcarshow.com

Hyundai i20N vyzerá dobre, aj keď sa vzhľad veľmi nezmenil. Disky kolies sú iné a určite krajšie než pri predchádzajúcej generácii. Výrazne dynamickejší vzhľad začína predným nárazníkom, ktorý pôsobí širšie a tiež maskou hladiča. Mriežka má veľké otvory a zjavne má pripomínať šachovnicu. V pravej časti je vkusne umiestnené logo modelu. Veľké N, aby každý vedel, aké auto máte v rukách. Zmeny sme zaznamenali na nových prahoch. Vzadu pribudol nový nárazník s výrazným difúzorom a športová koncovka výfuku. Aby toho nebolo dosť, tak na zadných dverách je pripevnený zvrchu funkčný spojler. Bledomodrý lak, trojuholníkové hmlové zadné svetlo a dizajnová červená linka naprieč celou karosériou. Auto púta pozornosť hneď na prvý pohľad.

Zvnútra väčší než zvonku

Interiér vozidla je pohodlný a pôsobí športovo. Foto: netcarshow.com

Interiér vozidla je zvláštna kapitola. Auto patrí do segmentu B, ale poskytuje prekvapivo veľa miesta v interiéri. Miesta na športových sedadlách je dostatok a sedí sa v nich naozaj výborne. Majú dobré bočné držanie a využijete to pri prudkých prejazdoch zákrutami. Nezvyčajne veľký je aj batožinový priestor 352 litrov a po zložení zadných operadiel až 1 220 litrov. Vkusné čierne čalúnenie stropu, nová hlavica prevodovky, ktorá padne dobre do ruky a radí sa s ňou bezproblémovo. Hrubší volant je samozrejmosťou a samozrejmosťou je aj ručné ovládanie priamo na ňom. Naľavo je modré tlačidlo na zmenu režimu, vpravo je zase tlačidlo na režim N a pod ním tlačidlo na zapnutie synchronizácie otáčok motora pri podraďovaní. Kabína je dobre odhlučnená, ale ak máte chuť počuť „pravý“ športový zvuk, aj na to mysleli konštruktéri. Nie je síce originálny, ale znie výborne a zvyšuje pocit športového jazdca.

Svaly, ktoré cítiť

Motor s obsahom 1,6 litra poskytuje výkon 204 koní. Foto: netcarshow.com

Hyundai inštaloval do tohto športového modelu staršiu generáciu preplňovaného motora s označením 1,6 T-GD. Motor má toľko životnej energie, až sa zdá, že je auto rýchlejšie, ako hovoria samotné čísla výrobcu. Kombinácia výkonu 150 kW (204 k) s presnou a výborne naladenou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je naozaj výborná. K tomu sa však pripája aj samosvorný diferenciál a auto dokáže v zákrutách poraziť aj niektorých výkonnejších konkurentov. Vlastne celkom tvrdý podvozok perfektne funguje na dobrých cestách a v zákrutách, aj na zimných pneumatikách dokáže naozaj športové prejazdy. Ak sa vám zdá, že športový prejav si vypýta enormnú dávku benzínu, budete príjemne prekvapení. S autom sa dá jazdiť aj okolo šesť litrov, ale športovú jazdu si nevychutnáte. Napokon, s takýmto autom by to bola aj škoda. Veď kto by odolal pokušeniu mať v rukách vyše dvesto koní a nedať im prejaviť sa. Vtedy však musíte rátať aj so spotrebou viac ako osem litrov. Stojí to však za to. Je to horúci skutočný hatchback s tvrdším športovým podvozkom, ktorý vás nadchne. Tak ako mňa.

- Reklama -