KDH: Povinné testovanie predraží detské tábory. Po roku chaosu je načase zjednodušiť komunikáciu

0
world jamboree, camp, path finder
Ilustračná snímka Foto: (Pixabay)

Povinné testovanie predraží podľa Kresťanskodemokratického hnutia (KDH) detské tábory, čo pre rodičov znamená vyššie výdavky na jedno dieťa v priemere o približne 50 eur. KDH upozornilo, že mnohé rodiny si z tohto dôvodu letné tábory svojich detí nebudú môcť dovoliť. Informovala o tom v tlačovej správe hovorkyňa hnutia Lenka Halamová.

Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR stanovilo pred nástupom do tábora povinnosť vykonania 72-hodinového PCR alebo LAMP testu pre každé dieťa, ktoré musia uhradiť rodičia. „Ak chce štát pred nástupom detí do tábora povinné testy, nech ich preplatí napríklad zdravotná poisťovňa, prípadne zvýhodní ich cenu,“ navrhla tímlíderka KDH pre zdravotníctvo Monika Kolejáková.

Zdôraznila, že rodiny s viac ako jedným dieťaťom si letný tábor nebudú môcť dovoliť vôbec. „Ak sa cena jedného PCR testu pohybuje v rozmedzí 37 až 70 eur a k tomu prirátame ešte cenu za tábor samotný, ide o neúmernú finančnú záťaž pre rodičov,“ vysvetlila Kolejáková.

Poukázala tiež na „nekoncepčnosť” opatrení, keďže kým deti do 10 rokov pri nástupe do škôl test nepotrebovali, pri letných táboroch je situácia nejasná. Týka sa to podľa jej slov najmä maloletých, ktorí ochorenie prekonali, ako aj denných táborov, pri ktorých sa deti vracajú domov a netrávia čas v uzavretej skupine.

Kolejáková zároveň priblížila, že ministerstvo školstva nepomyslelo „vágnou vyhláškou” ani na organizátorov táborov. „Mesiac pred začiatkom prázdnin je najvyšší čas podať presné a jasné informácie rodičom, ktorí vidia potrebu socializácie detí po mesiacoch dištančného vzdelávania. Za akých podmienok môžu deti nastúpiť do tábora, kto bude hradiť test a nielen hovoriť o tom, že je to všetko vo fáze diskusie,“ doplnila členka predsedníctva KDH Martina Holečková s tým, že po roku chaotického informovania je „načase zjednodušiť komunikáciu a opatrenia verejnosti podávať jasne a s faktami”.

- Reklama -