Zásadne zlepšiť starostlivosť o jestvujúcu železničnú a cestnú infraštruktúru a zvýšiť výdavky na údržbu a rekonštrukciu ciest prvej triedy, mostov a najviac využívaných tratí. Aj tieto ciele v oblasti dopravy si stanovila vláda Eduarda Hegera (OĽANO) v programovom vyhlásení, ktoré v stredu schválil kabinet.
Strategický plán rozvoja dopravy SR do roku 2030 sa zreviduje. Jeho súčasťou bude aj analýza financovania investičných projektov v oblasti dopravy zo zdrojov, ktoré nie sú súčasťou rozpočtu verejnej správy. Vláda zároveň vypracuje Investičný plán prioritných projektov jednotlivých oblastí dopravy. Cieľom dopravnej politiky má byť inteligentný, integrovaný, zelený a trvalo udržateľný dopravný systém.
Kabinet sa zaviazal pokračovať v rozvoji dopravnej infraštruktúry a k dostavbe diaľnic a rýchlostných ciest. Bude dodržiavať záväznú prioritizáciu investičných projektov v oblasti cestnej infraštruktúry a pravidelne ju aktualizovať. Vláda má v pláne aj zvýšiť dostupnosť miest a regiónov, čo chce dosiahnuť modernizáciou a zvýšením výdavkov na údržbu ciest prvej triedy. Má tiež ambíciu riešiť súčasný duálny systém správy štátnych ciest.
Vládny kabinet plánuje posilniť železnicu ako primárny dopravný prvok v systéme dopravy vo verejnom záujme tak, aby sa postupne zmenila na nosnú časť dopravného systému verejnej osobnej dopravy. Chce tiež zefektívniť štátne železničné spoločnosti.
Súčasne bude pokračovať pri získavaní strategického partnera na rozvoj Letiska M. R. Štefánika Bratislava s cieľom vytvorenia nových investičných a podnikateľských príležitostí. Podporí tiež trvalý systémový a finančne udržateľný rozvoj cyklistickej dopravy a cykloturistiky. Plánuje aj zjednodušiť a sprehľadniť podmienky využívania bezplatnej dopravy pre vybrané kategórie cestujúcich. Vláda chce zároveň podporovať modernizáciu vnútrozemských vodných ciest a verejných prístavov SR.