Švajčiarsky potravinársky gigant Nestlé vo štvrtok oznámil, že v prvých troch mesiacoch 2021 zaznamenal najsilnejší organický nárast štvrťročných tržieb za uplynulých 10 rokov. Pomohol mu vyšší dopyt po káve, mliečnych výrobkoch a výrobkov pre zvieratá.
Najväčšia potravinová skupina na svete zvládla pandémiu ochorenia COVID-19 dobre, keďže spotrebitelia, ktorí museli zostať doma, nakúpili viac balených potravín pre seba aj svoje domáce zvieratá.
Nestlé rozšíril tiež on-line predaj aj svoje portfólio produktov pre zdravie, pretože spotrebitelia nakupovali viac on-line a obávali sa o svoje zdravie.
Riaditeľ Mark Schneider vo vyhlásení uviedol, že maloobchodný predaj zaznamenal solídny rast. Nestlé tak potvrdzuje svoje vyhliadky na udržateľný rast organického predaja o stredne veľké jednociferné percento v tomto roku. Za tri mesiace do konca marca 2021 sa organický predaj Nestlé zvýšil o 7,7 % po náraste o 4,3 % v rovnakom období vlani. Prekonal pritom aj odhady analytikov, ktorí predpovedali Nestlé rast organického predaja v 1. kvartáli o 3,3 %.
Nestlé uviedol tiež, že v 1. kvartáli dosiahol v Amerike organický rast predaja o 7,2 %, v Európe o 4,4 % a v Ázii o 9,1 %. Ázia bola v rovnakom období pred rokom v negatívnom teritóriu, pretože ju pandémia zasiahla ako prvú.
Celkový obrat Nestlé za 1. štvrťrok sa zvýšil o 1,3 % na 21,1 miliardy švajčiarskych frankov (19,14 miliardy eur) z 20,8 miliardy CHF v predchádzajúcom roku.