Viac než dve tretiny nemeckých podnikov počítajú v roku 2020 s poklesom tržieb. Ukázali to výsledky prieskumu, ktoré koncom tohto týždňa zverejnila Nemecká obchodná a priemyselná komora (DIHK).
Dôvodom je pandémia nového koronavírusu, ktorá obmedzila investičné plány vo viacerých regiónoch sveta. To následne viedlo k poklesu dopytu po nemeckých produktoch, uviedla DIHK, ktorá urobila prieskum na vzorke viac než 13.000 firiem naprieč všetkými sektormi a ktorej údaje zverejnila agentúra DPA. Okrem toho podniky zaznamenávajú pokles dopytu aj na domácom trhu.
Pokles tržieb evidovali v najväčšej miere firmy v oblasti cestovného ruchu, hoteliérstva, kultúry a kreatívneho priemyslu. V týchto oblastiach klesli tržby viac než 90 % podnikov.
Výrazný pokles oznámil aj automobilový priemysel. Zhruba 70 % výrobných a obchodných podnikov v tomto sektore informovalo, že ich tržby sa tento rok znížili, čiastočne pre zrušené objednávky a čiastočne pre komplikácie pri dodávkach.
Takmer každá druhá nemecká spoločnosť musela v dôsledku pandémie nového koronavírusu znížiť, prípadne oddialiť investície. Navyše približne štvrtina firiem bola prinútená znížiť počet zamestnancov.