Národná diaľničná spoločnosť: Predaj diaľničných známok narástol, cestovanie sa rozbieha

0
Diaľnica D2. (Foto: TASR)

Cestovanie sa rozbieha. Predaj elektronických diaľničných známok medzimesačne stúpol. V máji sa ich v porovnaní s aprílom predalo o takmer 49 % viac. Informovala o tom vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková.

Celkový počet predaných elektronických diaľničných známok (eDZ) za máj dosiahol 123.609 kusov. Príjem z úhrady eDZ v piatom mesiaci roka predstavoval 2,54 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). V medzimesačnom porovnaní to znamená nárast tržieb o viac ako 45 %.
Májovým štatistikám predaja dominovala 10-dňová známka, predalo sa ich 63.327 kusov. Nasleduje 365-dňová známka s počtom 42.422 kusov a 30-dňová, ktorej sa predalo 16.764 kusov. Záujem je stále aj o ročnú eDZ, ktorá uzatvára poradie s predajom 1096 kusov.
Tieto čísla podľa Žgravčákovej jasne ukazujú, ako sa zmenili nákupné preferencie Slovákov po zavedení 365-dňovej známky na tzv. technický rok, ktorá je platná 365 dní od začiatku platnosti. “Kým v máji výnos z predaja ročnej eDZ, teda známky na kalendárny rok, predstavoval len necelé 2 % tržieb, 365-dňová známka sa na májových tržbách podieľala takmer 70 %,” vyčíslila.
Podľa krajiny registrácie si aj v máji zakúpili najviac eDZ po slovenských vodičoch motoristi s českými, poľskými, maďarskými, rakúskymi, nemeckými a ukrajinskými značkami.
Motoristi realizujú úhradu eDZ hlavne platobnou kartou. V máji takto zaplatili takmer 56 % známok. V hotovosti bolo uhradených takmer 42 % a na platbu bankovým prevodom pripadalo vyše 2 % známok. “Nákupy na obchodných miestach zostali aj v máji najpreferovanejším predajným kanálom s viac ako 62 % predaných eDZ. Elektronicky bolo zakúpených skoro 38 % známok,” dodala Žgravčáková.

- Reklama -