NBS na svojej facebookovej stránke spúšťa chatbota, ktorý je naprogramovaný tak, aby dokázal odpovedať nielen na otázky, ktoré sa týkajú odkladu splátok, podmienok a upozornení, ale poskytne aj iné, užitočné informácie a rady, ktoré ľudí zaujímajú najviac.
Napríklad, kde si vymeniť poškodené bankovky a mince, či kúpiť si pamätné a zberateľské mince.
Pomerne častou otázkou je aj to, či NBS poskytuje úvery.
Priblížil, že záujemcovia si budú môcť otázky a odpovede “vyklikať” pomocou chatovacích “okienok”.
Chatbot ich konverzáciou bude viesť, to znamená, že im bude klásť doplňujúce otázky.
Majer upozornil, že ak majú záujemcovia špecifickejšiu otázku, v konečnej fáze ich chatbot presmeruje na špeciálny email a zodpovie ju expert NBS.
Národná banka chce podľa hovorcu aj týmto krokom byť k ľuďom čo najbližšie, moderným spôsobom reagovať na ich otázky a pomôcť im.
Chatbotovský plugin Facebook-Messengera bude podľa Majera fungovať aj na webstránke NBS.
Hovorca NBS doplnil, že chatboty sú živý systém a potrebujú neustále úpravy a aktualizácie, aby fungovali čo najlepšie a najintuitívnejšie.
NBS ho bude preto postupne dolaďovať a rozširovať aj o ďalšie témy a okruhy. V ďalšej fáze priblíži témy finančnej gramotnosti, zároveň si spotrebitelia budú môcť veľmi ľahko zistiť, či subjekt, ktorému budú chcieť zveriť svoje peniaze napríklad na investovanie, je dohliadaný NBS a či nejde o podvod.
Dodal, že NBS svojho chatbota nazvala Groš. Je to najstaršia minca, ktorú razila mincovňa v Kremnici, so svojou takmer 700-ročnou históriou je jedným z najstarších neustále vyrábajúcich podnikov na svete (od 1328). Bolo to zároveň najčastejšie platidlo v Európe v 13. storočí. Uhorský groš, ktorý sa inšpiroval tzv. pražským grošom, razili v Bude a neskôr aj v novozaloženej mincovni práve v Kremnici, od roku 1329. S prestávkami sa na našom území používal až do 18. storočia.