Používatelia sociálnych sietí zanechali od 20. do 22. decembra dovedna 584.000 odkazov týkajúcich sa prezidentovej tlačovej konferencie. “Celkové pokrytie predstavovalo vyše 1,1 miliardy používateľov. Tieto čísla výrazne presahujú tie z roku 2017, čo korešponduje s nárastom používateľskej aktivity na sociálnych sieťach,” zhodnotila Medialogia.
Najviac používateľov sociálnych sietí sa zaujímalo o Putinovu odpoveď ohľadom jeho vyhliadok na manželstvo (38 percent), jeho stanoviska k dôchodkovým zmenám (29 percent) a jeho rozhovoru so 17-ročnou Reginou Parpijevovou, ktorá trpí na zriedkavú chorobu (7,5 percenta).
Putinove poznámky, že ruská vláda v roku 2019 nepovolí žiadne zdražovanie ropy (3,2 percenta) a aký dar by si želal na Nový rok (2,3 percenta), boli taktiež obľúbené na sociálnych sieťach.
Medialogia skúmala komentáre na sociálnych sieťach Twitter, Vkontakte, Odnoklassniki, Facebook, Instagram, YouTube a Telegram, ako aj na blogoch a fórach. Prieskum sa uskutočnil 20.-22. decembra.
Hlava štátu na tlačovej konferencii hovorila pred novinármi v tomto formáte už po 14. raz. Počas maratónu otázok a odpovedí kládlo Putinovi dotazy 53 zástupcov médií, pričom podujatie trvalo tri hodiny a 43 minút.
Podľa prieskumnej spoločnosti Mediascope táto výročná tlačová konferencia, ktorú naživo vysielali stanice Prvý kanál, Rossija-1, Rossija-24 a NTV, prilákala 6,7-miliónové publikum staršie než 18 rokov.