Aká reklama skutočne je, to necháme na posúdenie čitateľa.
V čase zverejnenia článku však malo video na YouTube vyše 1 100 000 označení „nepáči sa mi“. Zmienky o #MeToo a vychovávaní mužov zrejme nepadli na úrodnú pôdu.
Reklame sa venujú ekonómovia Markéta Šichtařová a Vladimír Pikora. „Gillette ukazuje, akí majú byť noví muži? Akí noví? Som nejaký spotrebič?“ pýta sa Pikora na Facebooku po tom, ako ho jeho partnerka vyzvala, aby zmenil značku. „Cieľom spotu je mužov vychovávať a zlepšovať. Fakt nechcem! Vychovávať majú rodičia a nie nejaká firma,“ tvrdí otec piatich detí. „Takže, priatelia, roky som kupoval výrobky firmy Gillette, ale práve mi naznačila, že som pre ňu príliš mužský, a ja výrobky takej firmy už kupovať nechcem!“ pokračuje.
„Ak si firma nevšimla, tak sa snaží cieliť na mladú generáciu, lenže mladá generácia sa prestáva holiť. Všetci chcú vyzerať ako kanadskí drevorubači. Bojím sa, že sa to skončí ako s Playboyom, ktorý si myslel, že už nemusí dávať do časopisu fotky dievčat, aby následne pochopil, ako veľmi sa mýlil. Practe sa s týmto bojom proti mužom!“ uvádza ešte Pikora.
Zdroj: Facebook / Vladimír Pikora
Samotná Šichtařová o reklame tvrdí: „Niektorí tí podivní chlapíci zo záveru reklamy sa mi zdajú akýsi podozriví. Akýsi asexuálni. Celkovo by som sa pred takými indivíduami mala na pozore. Jednému však nerozumiem. Keď by v Gillette chlapov najradšej vykastrovali – komu chcú potom predávať tie svoje vecičky na fúzy? Čo mi tu uniká?“
A dodáva: „Nebude to náhodou taký ten biznis model, keď Playboy vyhlásil, že nahé dievčatá už nie, a keď vzápätí zistil, že skoro bankrotuje, zase tú politickú korektnosť pokorne a urýchlene opustil?“
Zdroj: Facebook / Marketa Sichtarova