Končí sa tretí mesiac platnosti tzv. rekreačného príspevku. Po rozpačitom začiatku sa trh prispôsobil a k dispozícii sú už aj prvé reálne dáta z používania. Podľa portálu Boomer, ktorý sa špecializuje na pobyty cez tento príspevok, chcú zákazníci pri takmer polovici rezervácií využiť príspevok na rekreáciu. Z toho väčšina ľudí žiada hotely o vystavenie účtovného dokladu. Až 40 % z týchto dokladov nespĺňa formálne náležitosti a tak museli byť zamestnávateľmi odmietnuté.
Rozbeh využívania príspevku na rekreáciu bol pomalý. Firmy, zamestnanci a aj samotní hotelieri sa s novou legislatívou museli najskôr oboznámiť. Dnes však hostia už takmer pri polovici všetkých rezervácií žiadajú aj o príspevok na rekreáciu.
“Pokiaľ chcú zákazníci využiť príspevok, majú dve možnosti. Vyžiadať si od zariadenia účtovný doklad, alebo platiť tzv. rekreačným poukazom. Väčšina ľudí uprednostňuje zbieranie dokladov z hotelov, ide približne o 90 % prípadov. Je to spôsobené aj tým, že väčšina zamestnávateľov začiatkom roka nemala žiadne interné usmernenia pre zamestnancov,” vysvetľuje riaditeľ portálu Martin Rakovský.
Postupne však rastie podiel využívania tzv. rekreačných poukazov. Rakovský predpokladá, že do konca roka podiel využívania poukazov dosiahne približne 30 %.
Ak zamestnávateľ doklad neprijme, zamestnanec musí spätne kontaktovať hotel a vypýtať si nový účtovný doklad. Týmto zvyšuje administratívnu záťaž na oboch stranách. Trend sa však podľa Rakovského zlepšuje a vďaka postupnej edukácii zamestnávateľov, hotelov aj samotných zákazníkov počet nesprávnych dokladov klesá.