V reklamných letákoch či časopisoch musia byť potraviny a poľnohospodárske výrobky so slovenským pôvodom zastúpené minimálne päťdesiatimi percentami.
„Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV SR) sa dlhodobo snaží, aby podiel slovenských potravín na pultoch bol čo najvyšší. Keďže nezanedbateľné množstvo spotrebiteľov sa pri kúpe potravín rozhoduje podľa reklamných letákov, od obchodníkov požadujeme, aby v letákoch mali potraviny a poľnohospodárske výrobky so slovenským pôvodom minimálne polovičný podiel,” uviedla Gabriela Matečná, ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ktrá o zmenách informuje prostredníctvom videa na sociálnej sieti:
Táto povinnosť sa vzťahuje aj na časopisy a elektronickú formu komunikácie. Ministerka zároveň vyzvala spotrebiteľov, aby v prípade, že letáky nespĺňajú túto podmienku, informovali o tom agrorezort.
Zákon o neprimeraných podmienkach v obchode s potravinami má priniesť férovejšie a vyváženejšie obchodné vzťahy medzi dodávateľmi a odberateľmi potravín.
Nová právna úprava eliminuje viac ako 40 rôznych nekalých obchodných praktík. Dodávatelia budú ochránení od rôznych dodatočných poplatkov, skráti sa lehota splatnosti faktúr, pribudne možnosť podávania anonymných podnetov, zlepší sa kontrola a sprísnia sa sankcie.