Hlavnými cieľmi koncepcie je zefektívniť edukačný proces na základných a stredných školách, zvýšiť kvalitu vyučovania matematiky zameranú na rozvíjanie matematického myslenia.
Okrem toho tiež sledovať efektívnosť implementácie štátnych vzdelávacích programov, ale aj vzdelávacích štandardov z matematiky do školských vzdelávacích programov a do výchovno-vzdelávacieho procesu.
Koncepciu skvalitnenia matematického vzdelávania na školách pripravila pracovná skupina zložená z odborníkov zo ŠPÚ, zástupcov stredných odborných škôl a gymnázií, členov Republikovej únie zamestnávateľov, IT Asociácie Slovenska, či Štátneho inštitútu odborného vzdelávania.
Pracovná skupina uvádza, že koncepciu vypracovala ako reakciu na spoločenské potreby.
“Materiál vychádza z didaktiky vyučovacieho predmetu matematika, pričom reflektuje súčasné trendy, ktoré rešpektujú konštruktivistické prístupy a postavenie matematiky vo všeobecnom vzdelávaní, zohľadňuje požiadavky trhu práce, vysokých škôl, ale aj pedagogickej praxe,” uvádza sa v koncepcii.
V súvislosti s výučbou matematiky na školách sa počas roka otvorila i otázka povinného zavedenia maturitnej skúšky z matematiky.
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR začiatkom októbra pre TASR uviedlo, že eviduje požiadavku a nároky vysokých škôl a zamestnávateľov na kvalitnejšie vedomosti a schopnosti absolventov stredných škôl v oblasti matematiky.
“Preto sme sa rozhodli riešiť túto požiadavku otvorením diskusie na uvedenú tému. Priebežne evidujeme zvyšujúci sa počet maturantov z matematiky. S tým súvisí aj pripravované zavedenie povinnej maturity z matematiky pre gymnáziá a vedné STEM odbory (prírodné, technické a lekárske vedy) v dvoch úrovniach – akademickej a aplikovanej,” uviedol odbor komunikácie a protokolu rezortu školstva.
Ako doplnil, táto myšlienka je momentálne v štádiu zasadnutí odbornej komisie.
Verejnosť môže dokument pripomienkovať do 15. novembra.