V tomto období budú všetky informačné systémy Slovenskej pošty vypnuté a nebudú dostupné žiadne poštové služby, BalíkoBOXy, funkcionality mobilnej aplikácie ani internetová stránka. Zároveň budú celoplošne všetky pobočky SP zatvorené, pričom v tomto termíne ide o 223 pôšt.
„Všetky služby, ktoré SP štandardne poskytuje, budú znovu dostupné od utorka rána 7. januára 2020, a to v závislosti od obnovy prevádzky dátového centra,” uviedla Rovenská.
Slovenská pošta podľa nej priniesla v roku 2019 ďalšie moderné služby pre verejnosť a zamestnancov. Stratégia Pošta 2020, predstavená v septembri 2018, buduje poštu modernú a efektívnu. Ľuďom priniesla mobilnú aplikáciu SP, viac BalíkoBOXov, platbu kartou na pobočkách, platbu faktúr cez QR kód či efektívnejšiu prevádzku vďaka väčšiemu počtu pobočiek s vyvolávacím systémom a wifi pripojením zadarmo.
Pošta pripravuje pre zákazníkov aj pilotné doručovanie vo večerných hodinách, ďalšie rozšírenie siete a funkcionalít BalíkoBOXov, platbu kartou u kuriérov, priblížila hovorkyňa. Zvýšený komfort v doručovaní zásielok podľa nej pocítia zákazníci aj vďaka modernému logistickému centru vo Zvolene s plne automatizovanými triediacimi linkami.
„Procesy, ktoré eviduje zákazník pred poštovou priehradkou, sú automatizované a prepojené informačnými systémami IT infraštruktúrou cez celé Slovensko. Ide o sieť vyše 1500 pobočiek a niekoľko desiatok ďalších útvarov SP. Všetky elektronické služby sú zabezpečované cez informačné systémy, ktoré sa sústreďujú v dátovom centre SP,” uviedla Rovenská.