V tomto období budú všetky informačné systémy Slovenskej pošty vypnuté a nebudú dostupné žiadne poštové služby, BalíkoBOXy, funkcionality mobilnej aplikácie ani internetová stránka.
Zároveň budú celoplošne všetky pobočky SP zatvorené, pričom v tomto termíne ide o 223 pôšt.
“Všetky služby, ktoré SP štandardne poskytuje, budú znovu dostupné od utorka rána 7. januára 2020, a to v závislosti od obnovy prevádzky dátového centra,” uviedla Rovenská.
Slovenská pošta podľa nej priniesla v roku 2019 ďalšie moderné služby pre verejnosť a zamestnancov. Stratégia
„Pošta 2020“, predstavená v septembri 2018, buduje poštu modernú a efektívnu.
Ľuďom priniesla mobilnú aplikáciu SP, viac BalíkoBOXov, platbu kartou na pobočkách, platbu faktúr cez QR kód či efektívnejšiu prevádzku vďaka väčšiemu počtu pobočiek s vyvolávacím systémom a wifi pripojením zadarmo.
Pošta pripravuje pre zákazníkov aj pilotné doručovanie vo večerných hodinách, ďalšie rozšírenie siete a funkcionalít BalíkoBOXov, platbu kartou u kuriérov, priblížila hovorkyňa.
Zvýšený komfort v doručovaní zásielok podľa nej pocítia zákazníci aj vďaka modernému logistickému centru vo Zvolene s plne automatizovanými triediacimi linkami.
“Procesy, ktoré eviduje zákazník pred poštovou priehradkou, sú automatizované a prepojené informačnými systémami IT infraštruktúrou cez celé Slovensko. Ide o sieť vyše 1500 pobočiek a niekoľko desiatok ďalších útvarov SP. Všetky elektronické služby sú zabezpečované cez informačné systémy, ktoré sa sústreďujú v dátovom centre SP,” uviedla Rovenská.