Koľko už minuli strany na kampaň? Zatiaľ bezkonkurenčne najviac investoval Smer a koalícia PS-Spolu. Pozrite si sumy

    0
    Na kombosnímke zľava predseda Smeru Robert Fico a líder koalície PS-Spolu Michal Truban (Autor: TASR)

    Smer-SD zatiaľ nechcel konkretizovať, na čo minula strana najviac peňazí.

    Po Smere-SD minula najviac koalícia strán PS-Spolu

    “Vami požadovaná informácia vyplýva zo záverečnej správy, ktorú strana v zmysle zákona zverejní po ukončení volieb,” povedal hovorca strany Ján Mažgút.

    Po Smere-SD minula najviac koalícia strán Progresívne Slovensko (PS)-Spolu. Na kampaň doteraz vynaložila viac ako 1,26 milióna eur, pričom v tejto sume sú zahrnuté aj výdavky pred spustením oficiálnej volebnej kampane.

    Koalícia o tom informovala tento týždeň. Najviac prostriedkov minula koalícia od júna 2019 na “outdoor” reklamu, išlo o 28 percent prostriedkov.

    PS-Spolu má podľa hovorkyne Silvie Hudáčkovej výhodu v tom, že sa do kampane pridalo viac ako 500 dobrovoľníkov. Doplnila tiež, že využívajú vo veľkej miere kontaktnú kampaň, ako aj sociálne siete.

    SaS dala 100-tisíc na kuchárske knihy Sulíka

    SaS minula podľa hovorkyne strany Kataríny Svrčekovej viac ako 680.000 eur. Do sumy sú zahrnuté aj preddavkové platby.

    Najviac peňazí, 100.000 eur, minula SaS na kuchárske knihy Richarda Sulíka, Zálohu 80.000 eur zaplatili za sociálne siete a podľa Svrčekovej ju zatiaľ neminuli.

    “Máme rovnomerne rozložené financie aj na iné typy kampane,” skonštatovala.

    Kiskova strana zaplatila predovšetkým za  bilbordy

    Strana Za ľudí zatiaľ zaplatila za kampaň podľa transparentného účtu vyše 622.000 eur, pričom zo strany uviedli, že najviac peňazí šlo na bilbordy.

    OĽaNO minulo viac ako 414.000 eur. Podľa hovorcu hnutia Matúša Bystrianskeho využívajú bilbordovú kampaň, printové médiá, ako aj sociálne siete.

    “Za najpodstatnejší však považujeme priamy a osobný kontakt s ľuďmi, preto sa predstavitelia hnutia OĽaNO pravidelne stretávajú s ľuďmi z regiónov Slovenska v uliciach a na večerných diskusiách,” dodal.

    Kotlebovci utratili viac ako ako Most

    ĽSNS vynaložila na kampaň viac ako 402.000 eur.

    “V rámci prezentácie počas kampane sa stretávame s občanmi, používame bilbordy a prihovárame sa voličom prostredníctvom našich novín,” povedal hovorca strany Ondrej Ďurica.

    Most-Híd zatiaľ podľa transparentného účtu minul viac ako 390.000 eur.

    “Zatiaľ najviac peňazí sme investovali do bilbordov a online reklamy, predovšetkým na sociálnej sieti. Takisto už od leta chodíme do regiónov na diskusie s občanmi,” uviedla hovorkyňa strany Klára Magdeme.

    Najmenej peňazí do kampane zatiaľ investovalo KDH

    Hnutie Sme rodina zatiaľ vynaložilo na kampaň vyše 266.000 eur. Transparentný účet SNS ukazuje výdavky v sume viac ako 256.000 eur.

    Najmenej peňazí zo subjektov, ktoré majú šancu získať poslanecký mandát, zatiaľ minulo KDH, podľa hovorcu Stana Župu je to vyše 193.000 eur. Najviac zaplatili za bilbordovú kampaň.

    “Hlavná časť našej kampane spočíva v stretávaní sa s ľuďmi. Pokračujeme v kontaktnej kampani a máme niekoľko formátov,” uviedol Župa. Dodal, že v kampani pripravujú aj divadelné predstavenia.

    Volebnú kampaň do februárových parlamentných volieb môžu viesť tie politické strany, ktoré kandidujú v týchto voľbách. Financovať ju môžu výlučne z transparentného účtu.

    Na kampaň môžu politické strany minúť najviac tri milióny

    V júni 2019 prijali poslanci Národnej rady (NR) SR novelu zákona, ktorou sa zrušili tretie strany ako subjekty, ktoré môžu viesť kampaň.

    “Podstatné je, že objednávateľom predmetu volebnej kampane môže byť výlučne politická strana”, uviedla v minulosti riaditeľka odboru volieb, referenda a politických strán na ministerstve vnútra Eva Chmelová.

    Kandidáti si kampaň nemôžu financovať sami. Podľa Ministerstva vnútra (MV) SR sa fyzické osoby v prípade vedenia volebnej kampane dopúšťajú priestupku a fyzické osoby – podnikatelia a právnické osoby správneho deliktu.

    Na kampaň môžu politické strany minúť najviac tri milióny eur vrátane dane z pridanej hodnoty.

    Bezplatné statusy sa za volebnú kampaň nepovažujú

    Do tohto limitu sa rátajú aj náklady, ktoré strana minula na svoju propagáciu v čase začínajúcom 180 dní predo dňom vyhlásenia volieb, čiže od 9. mája do 4. novembra 2019. Parlamentné voľby sa budú konať 29. februára 2020.

    Bezplatné statusy na sociálnej sieti sa za volebnú kampaň nepovažujú. Avšak sponzorovaný príspevok je volebnou kampaňou. Volebná kampaň sa končí 48-hodinovým volebným moratóriom.

    Do limitu sa rátajú aj náklady na propagáciu pred vyhlásením volieb

    Na transparentný účet je možné vkladať finančné prostriedky 48 hodín pred dňom konania volieb. 

    “Po tejto lehote nesmú byť na osobitný platobný účet prijaté finančné prostriedky. Politická strana je zároveň povinná zabezpečiť, aby po uvedenej lehote nemohli byť na osobitný platobný účet pripísané finančné prostriedky,” uviedlo ministerstvo vnútra.

    Parlamentné voľby sa budú konať 29. februára 2020, kandiduje v nich 25 politických subjektov. Na kampaň môžu minúť najviac tri milióny eur vrátane dane z pridanej hodnoty.

    Do tohto limitu sa rátajú aj náklady, ktoré strana minula na svoju propagáciu v čase začínajúcom 180 dní predo dňom vyhlásenia volieb, čiže od 9. mája do 4. novembra 2019.

    - Reklama -