“Naničhodní pašeráci ľudí, ktorí týmto zločinným obchodom zarábajú miliardy, včleňujú (záchranárske) lode blízko líbyjského pobrežia do svojho 'obchodného modelu',” citovalo dnes Leggeriho internetové vydanie denníka Passauer Neue Presse.
“Všetky lode, ktoré sa podieľajú na záchranárskych zásahoch blízko líbyjského pobrežia, musia prispievať aj k boju proti pašeráckym sieťam,” vyjadril sa ďalej šéf Frontexu.
Posádky by podľa neho mali spolupracovať s talianskymi úradmi napríklad tak, že budú zhromažďovať dôkazy.
Leggeri sa tiež vyslovil za to, aby pre všetky mimovládne organizácie platil kódex správania, ako požaduje talianska vláda. Upozornil zároveň na skutočnosť, že väčšina záchranných akcií sa v súčasnosti odohráva veľmi blízko výsostných vôd Líbye.
“Nafukovacie člny prevádzačských bánd majú veľmi zlú kvalitu. Niekedy pašeráci ľudí dokonca odstránia motory hneď ako sa tieto člny dostanú do medzinárodných vôd, a to v očakávaní, že budú utečenci rýchlo zachránení,” povedal šéf Frontexu.
Väčšina v súčasnosti zadržaných migrantov pochádza z Nigérie a Guiney, prudko stúpol aj počet ľudí z Bangladéša.
“Na základe štátnej príslušnosti majú títo utečenci sotva šancu získať v Európe azylovú ochranu,” konštatoval Leggeri.