„Viditeľné bezpečnostné opatrenia nahradíme menej zjavnými nástrojmi a zároveň zvýšime celkovú úroveň bezpečnosti,” uviedli minister Jambon a riaditeľ bruselského letiska Arnaud Feist.
Bezpečnosť letisku namiesto stanov pred odletovou halou a desiatok policajtov a vojakov dožičí nový koncept “inteligentnej ochrany”, ktorý si podľa ministra cestujúci na prvý pohľad nevšimnú.
Bude to kombinácia nových technológií a odborne vyškolených pracovníkov. Na letisku rozmiestnia kamery schopné rozoznávať tváre a evidenčné čísla vozidiel. Na príjazdovej ceste pribudne bariéra, ktorá v prípade potreby dokáže zastaviť vozidlá.
Letisko vyškolí pracovníkov tak, aby boli schopní rozoznať podozrivé správanie nezávisle od veku, pohlavia a etnicity cestujúcich. Belgičania sa v tomto prípade inšpirovali jedným z najbezpečnejších letísk sveta v izraelskom Tel Avive, kde sa podobní pracovníci osvedčili, dodal minister.
Kombináciu nových opatrení, od ktorých si Jambon sľubuje zvýšenie bezpečnosti, doplnia policajti v civile. Vďaka zmene režimu už budú stany pred letiskom po 7. novembri minulosťou. Ak sa systém osvedčí v Bruseli, úrady ho uplatnia aj na regionálnych letiskách.
Rozmiestnenie vojakov, početných policajných hliadok a postavenie stanov slúžiacich na kontrolu cestujúcich nasledovalo po teroristických útokoch, ktoré Bruselom otriasli 22. marca. Pri bombových útokoch na letisko Zaventem a stanicu metra Maalbeek vtedy zahynulo 32 ľudí.
V krajine naďalej pretrváva druhý najvyšší stupeň teroristického ohrozenia zo štvorbodovej škály, v Bruseli naďalej okrem polície hliadkujú aj vojaci.