Uviedla, že podľa plánu by mali mať do miest povolený vstup iba autá s novými modrými nálepkami, teda iba slabo znečisťujúce ovzdušie. Podobný plán pre motoristov, ibaže so zelenými nálepkami, už existuje, ale podľa mnohých miest nezodpovedá smerniciam EÚ.
V roku 2010 stanovila EÚ limity pre znečistenie ovzdušia oxidom dusičitým na v priemere 40 mikrogramov na meter kubický počas jednoročného obdobia. V skutočnosti je však súčasné znečistenie oveľa vyššie, napríklad v meste Stuttgart dosahuje 87 mikrogramov a v Mníchove, na jednej z najrušnejších ulíc, 84 mikrokramov, uviedla DPA.
Plánované nové nálepky na autá spomenula prvýkrát na jar nemecká ministerka životného prostredia Barbara Hendricksová. Kritici návrhu však varovali, že toto opatrenie môže neprimerane zasiahnuť miestnych obyvateľov a podniky.