V diskusii s názvom “12 rokov Slovenska v EÚ: Čo nám členstvo v EÚ dalo a čo vzalo” sa stretol s výkonnou riaditeľkou agentúry Creative Department, ktorá navrhla branding Slovenska, Simonou Bubánovou, zakladateľom portálu Mladiinfo Slovensko Ondrejom Mäsiarom a hudobníkom Martinom Valihorom. Diskusiu moderovala šéfredaktorka Hospodárskych novín Marcela Šimková.
V aktuálnom kontexte sa diskutujúci zamýšľali nad prínosmi EÚ pre Slovensko po dvanástich rokoch členstva. Ondrej Mäsiar vyzdvihol najmä možnosti študovať a pracovať v ktorejkoľvek krajine EÚ. Martin Valihora zdôraznil význam vzdelania, len vzdelaný človek si vie spraviť na prebiehajúce udalosti vlastný názor. Simona Bubánová hovorila najmä o význame zrozumiteľnej komunikácie o Európskej únii a jej výhodách pre bežných ľudí. “Únia sa paradoxne stáva obeťou vlastného úspechu. Veľa úspešných vecí berieme ako úplnú samozrejmosť. Musíme sa naučiť zrozumiteľne komunikovať čo Európska únia prináša občanom,” zdôraznil štátny tajomník Ivan Korčok.
Slovenské predsedníctvo bude počas svojho polročného predsedania Rade EÚ vytvárať príležitosti pre aktívnu diskusiu o EÚ a o tom čo je potrebné urobiť, aby sa obnovila dôvera občanov v Európsku úniu.