Niektorí bavorskí politici hovoria, že Pegida, „našťastie“, v Bavorsku nie je. Ako je to skutočne?
Už tam sú jednotlivé „bunky“, ale je nutné ich posilniť. V niektorých častiach Bavorska sú, ale nie veľmi silné. Existuje, samozrejme, tiež v Mníchove, kde je akési malé centrum. Centrála nemeckej Pegidy je v Drážďanoch. Je dôležité, aby sa jednotlivé rôzne organizácie a hnutia spojili a povstali proti Merkelovej, dali jej znamenie, že tak to nejde ďalej a že nemôže byť naďalej vo funkcii.
Je pre vás AfD konkurent alebo spolupracujete?
AfD pre nás nie je konkurencia. Naopak, spolupracujeme. AfD je parlamentná strana. Pegida robí mimoparlamentné aktivity. Musíme sa všetci starostlivo pripraviť na voľby do Bundestagu v roku 2017 a dovtedy musí AfD posilniť. Je to nová mladá strana, nie je pravicovo radikálna ako NPD, ale pravicovo konzervatívna. Pravicovo konzervatívna, to je treba zvýrazniť. Je dobre byť národne uvedomelý. Všetky národy v Európe majú národnú hrdosť – ja som Francúz, Talian, Čech, ale v Nemecku je s identitou problém. Hanbím sa za to, akú máme kancelárku v našej krajine, pretože prináša druhým národom veľa ľútosti. Ostatné národy tiež trpia islamizáciou a kriminalitou. Musíme s tým bojovať hlavne my Nemci. Potrebujeme nacionálny rozvoj, hrdosť na to byť Nemcom. Chceme byť v priateľstve s ostatnými európskymi národmi. Povedať – ty si Čech, ty máš svoju identitu, to je dobre. A my máme našu. Ale môžeme mať priateľstvo medzi sebou.
Niekto však môže argumentovať tým, že akýmisi kontrolami na hraniciach popierame Európsku úniu…
Priateľstvo znamená tiež povedať jasne, aké sú hranice. To predsa nie je problém mať hranice a každý deň ukázať svoj doklad totožnosti. Pozrite sa, ja som Nemec, pusťte ma dovnútra. A tento prístup dáva viac slobody práve pomocou bezpečnosti. Len ten, kto je bez hraníc, ten, kto neuznáva hranice, je multikultúrny, ten to nepochopí. Neohraničenosť spôsobuje, že všetko je v chode, všetko je rovnaké, všetci majú rovnaké práva. Nie, takto to nie je. Každý má svoju vlastnú identitu, kultúru, minulosť. To, čo nazývame a vidíme ako cudzie kultúry, môže byť len v ich vlastnej kultúre a v oblastiach, ale nie v európskom kontexte. Tu sú kresťanské a sekulárne spoločnosti ako v Poľsku alebo na Slovensku. Dôležité je, aby bola oddelená cirkev od sekulárneho sveta, to je trend.