Ako tvrdí vo svojom blogu Nedoba, na predkladanie návrhov zakazujúcich potrat si už zvykol. Podľa neho „najväčší katolícki ultras“ ho označujú ako kultúru smrti. Nechápe však, prečo potom broja proti umelému oplodneniu či náhradnému materstvu. „To by predsa malo byť považované za kultúru života,“ zamýšľa sa mladý liberál. Odpoveď však našiel rýchlo. Dôvod je prozaický – je to proti Bohu. Presnejšie, trio Mikloško-Kuffa-Kvasnička sa vo svojej dôvodovej správe opiera o výroky pápeža Jána Pavla II. či Matky Terezy.
Katolícka dogma
„Navrhovatelia sa teda ani netvária, že ich motívy a argumenty sú predovšetkým náboženského charakteru,“ kritizuje Nedoba. Poslanci sa tak podľa neho snažia, podobne ako Aliancia za rodinu, vnútiť ostatným svoj svetonázor. „Ide pritom o čisto katolícku dogmu, lebo napríklad evanjelická cirkev s umelým oplodnením problém nemá,“ upozorňuje. Navyše, podpora rímskokatolíckej cirkvi na Slovensku klesá, hlási sa k nej 61 percent obyvateľov, čiže zvyšných takmer 40 by sa muselo riadiť niečím, čo je postavené na náboženskom základe.
V návrhu zákona chýba podľa Nedobu ľudskosť. Hoci sa trojica poslancov vyhovára, že keď chce niekto dieťa a nemôže ho mať, má si ho adoptovať, veľa párov túži po vlastnom dieťati. Podľa cirkvi je však umelé oplodnenie neprirodzené. No podľa Nedobu je aj táto situácia podobná ako diskusia pred februárovým referendom spomínanej aliancie. Aj vtedy si niektorí konzervatívni Slováci želali, aby napríklad páry rovnakého pohlavia nemohli adoptovať deti a následne ich vychovávať. Liberál má však taký názor, že čo veľa ľuďom pomôže, ostatným neuškodí.
„Ultrakonzervatívci si totiž neuvedomujú, že život nie je len o náboženských dogmách a že mnohokrát svojim bigotným postojom škodia reálnym ľuďom. Náboženské dogmy by nemali byť nadradené reálnym problémom reálnych ľudí. Pohoršujte sa teda nad inými len vo svojej mysli,“ skritizoval ich.