Utečencov na Twitteri vítajú najmä Nemci. Alebo to tak nie je?

    0
    Utečenci pri stretoch s políciou (Autor: SITA)

    Mimoriadne zaujímavé sú reakcie a správy, ktoré sa o migrantoch šíria na internete a najmä na sociálnych sieťach. Twitter ako jedna z najznámejších sociálnych sietí je akumulátorom najrôznejších komentárov, názorov a vyjadrení, ktoré sa zaoberajú utečencami. Článok Juraja Poláčka na portáli Medzicas.sk sa zaoberá analýzou dát, ktoré sa dajú z Twitteru vyťažiť vďaka programu Scai4Twi, ktorý umožňuje zisťovať najrôznejšie percentuálne štatistiky o komentároch a používaných hashtagoch.

    Scai4Twi vytvoril Vladimir Shalaka z Ruskej akadémie vied, na analýzu twitterového obsahu na internete. Na základe analýzy 19 000 pôvodných twítov, ktoré súvisia s utečencami, ukazuje, že drvivá väčšina z nich spomína ako cieľovú krajinu Nemecko alebo Rakúsko, pretože podľa twítov práve tieto dve krajiny najviac vítajú utečencov na sociálnej sieti. Podľa programu  Scai4Twi pochádza najviac odkazov obsahujúcich #Refugees z Nemecka, a to až 50 percent.

    Ešte zaujímavejšie je zistenie, že až 93 percent všetkých tweetov venovaných Nemecku obsahovalo pozitívne referencie na nemecké pohostinstvo a jeho utečeneckú politiku. Analýza 5704 pôvodných tweetov obsahujúcich #RefugeesWelcome hashtag ukazuje, že Nemecko je medzi utečencami skutočne najvyhľadávanejšou krajinou. Takýchto odkazov je s Nemeckom spojených vyše 76 percent. Len na porovnanie Rakúsko je s hashtagom #RefugeesWelcome spájané v 12 a Slovensko len v 2 percentách odkazov na Twitteri.

    Väčšina vítacích twítov nie je z Nemecka

    Ešte zaujímavejšia je skutočnosť, že väčšina tvítov, ktoré vítajú utečencov v Nemecku, nepochádza od používateľov, ktorí majú svoje IP adresy v Nemecku. Takých je len 6,4 percenta. Väčšina vítacích twítov typu #RefugeesWelcome totiž podľa analýzy pochádza z Veľkej Británie, USA či Austrálie. Podľa Juraja Poláčka je to kampaň zameraná proti Nemecku s cieľom vyvolať v krajine ultrapravicové nálady pôvodných obyvateľov.

    - Reklama -